Het is eindelijk zover! De jury is klaar met haar huiswerk! De afgelopen 10 dagen heeft de jury meer dan 100 cases onder de loep genomen. De lijst van alle geselecteerde cases per categorie vind je onderaan dit artikel en zijn in willekeurige volgorde opgesomd. Per categorie zijn er 3 cases geselecteerd. Bij een status quo werden er 4 cases geselecteerd.

Erbij zijn op de Awards Night?

Op 26 november delen we goud, zilver en brons uit voor alle 18 categorieën en de 4 jury awards. Speciaal voor deze Awards Night 2015   bouwen we een kerk tot een feestelijke en glamoureuze locatie!

De Digital Marketing Awards Night wordt hét event waar digital agencies, talloze ondernemers en adverteerders samenkomen. Een unieke mix tijdens een nog uniekere avond, boordevol networking.


Wil je erbij zijn? Je kan per persoon een kaart kopen voor de avond. Je hoeft dus geen dure tafels aan te kopen zoals bij andere awards! Resultaat? Er worden meer interessante gesprekken gevoerd tussen alle aanwezigen. Print alvast maar wat extra businesscards! 

 

Wat zijn de volgende stappen?

De volgende stap is waarschijnlijk de meest uitdagendste van allemaal. In de volgende stap krijgen alle geselecteerde case de kans om in een 5 minuten durende presentatie hun case verder voor te stellen aan de jury. De geselecteerde cases krijgen hierover een briefing in hun inbox. Hou alvast 12 november vrij in de agenda!

De verkiezing loopt in 4 stappen:
1. Cases indienen (afgelopen)

2. Cases nomineren (Bij deze bekend gemaakt - zie onderaan)

3. Case interviews ( 12 november!)

4. Award Show (26 november)

 

Hoe zijn de 22 awards onderverdeeld?

Naast de 11 channel awards en de 7 industry awards zijn er nog 4 jury awards uit te reiken. Deze 4 awards worden uitgereikt door de jury zelf en kon je niet apart voor inschrijven.

De jury deelt naast de channel en industry awards nog deze extra prijzen uit:

         - Best performing Campaign
         - Best performing Agency
         - Most promising Agency
         - Innovation award / Out of the box award

Er zijn slechts 2 categorieën geannuleerd door te weinig inzendingen. De categorie ‘Most Performing Campaign for the Energy scene’ en ‘Most Performing Campaign for the Pharma scene’ zien we dus niet meer terug voor de DMA’s 2015.

Het programma van de Digital Marketing Awards

18:30 – 19:30: Receptie
19:30 – 21:30: Award show en walking dinner buffet
21:30 – 22:00: Dessert buffet
22:00 –  ...     : Afterparty & een flinke dosis networking

Bekijk het volledige programma van de Awards Night 2015


Alle geslecteerde cases

 - Channel Awards

Most Performing SEO award

  • HotSpring | Wellness nodig? - Ikwilindrukmaken.be
  • The flow of Bruneau - Yonego

  • Social profit - Vandelanotte


 

Most Performing Email award

  • Email Template Optima - Optima 
  • Customer Centric CRM - Nationale loterij
 
  • #wensmee - SUPERMACHINE




Most Performing SEA award

  • Bombardier Recreational Products - The Reference
  • How to 10 x your sales: Delhaize client case - Blue2Purple

  • Veiligheid in het juiste perspectief - Federale Verzekering



Most Performing Video award


  • Smartphoto YouTube case - Knewledge
 & InSync
  • The 10 commandments of the Ghent Festivities - SEEQ

  • Telenet Kickstart 2015 - Linkman

  • The Summer Job Vlog/ The Goat to Success - Branded.Careers

     


Most Performing Social award

  • Pretty Bags & Happy Shoppers - So baggy

  • KBC Pop-up Webshop - TBWA
  • WeAreDacia - Dorst & Lesser and Dacia Belgium

  • Flying the world to Tomorrowland - Brussels Airlines

     


Most Performing Content award

  • NESCAFÉ in a coffee bar - BBDO, Zenith Optimedia

  • KBC Pop-up Webshop - TBWA

  • Blokken Quiz App - Small town heroes

     


Most Performing Affiliate award

  • Ontwikkeling en marktintroductie van een online vergelijkingstool voor datingwebsites - Daisycon

  • solden.be - Saleduck

  • Driving car loans demands with affiliates - Ecselis (Havas Media) 
& BNP Paribas Fortis
  • An affiliate marketing story - TUI & TradeTracker


 

Most Performing Banner award

  • KBC: Moederspreventiewinkel / Safety First
 - TBWA 
  • Creative optimisation: A specific proposition is not automatically relevant
 - Pervorm
  • HotSpring | Wellness nodig?
 - ikwilindrukmaken.be

 

Most Performing Experience marketing award

  • Experience the MAN Agrar in virtual reality
 - Brandworks
  • Hans Anders Oogtest - WIJS
  • KBC Pop-up Webshop - TBWA

     


OTHER

  • Driving conversion to the Azure Cloud - Microsoft

  • HotSpring | Wellness nodig? - Ikwilindrukmaken.be
  • AXA Bank campagne website - Wijs



Best performing Belgian tool

  • Social Seeder

  • Flexmail

  • Adhese

  • Earnieland


 

- Industry Awards


Most Performing Campaign for the Egov scene

  • Slimme polsbandjes op Cirk! - Cultuurnet 

  • Iedereen West-Vlaams op reis - Provincie West-Vlaanderen


Most Performing Campaign for the travel scene

  • Roompot Vakanties - OM collective

  • Flying the world to Tomorrowland - Brussels Airlines

  • Performance based: The Connections Case - TradeTracker and Connections


Most Performing Campaign for the Retail scene


  • HotSpring | Wellness nodig? - Ikwilindrukmaken.be

  • Hans Anders Oogtest - Wijs

  • Online boost for Berca Shoes - Yonego

  • Golden formula -  Pabo.be & TradeTracker



Most Performing Campaign for the Automotive scene

  • Land Rover 'Collective Adventures’ - Mindshare
  • Bombardier Recreational Products - Spyder Experience Tour - The Reference

  • Toyota case: Custom Audiences for Facebook - IgnitionOne



Most Performing Campaign for the Non profit scene

  • 

Make-A-Wish Applicatie - Hun wensen in jouw handen - Digiti & Make a wish
  • How to Increase and Measure Online Brand Awareness? - BossData

  • BILL awards 2015 - BILL



Most Performing Campaign for the News & lifestyle scene

  • Interactive Facebook wall post - Barnyard 

  • BILL awards 2015 - BILL

  • Plopsa affiliate marketing campaign - TradeTracker



Most Performing Campaign for the Financial and insurance scene

  • OZ triple their online customer applications
 - The Reference
  • AXA Bank campagne website - Wijs

  • KBC Pop-up Webshop - TBWA


 

Wil je deze award show niet missen? Registreer nu je ticket.